Oppgave 5
Når en bedrift er det men enkelte gevinster i tankene, disse kan være forskjellige, og som vi har sett på tidligere er dette roten til mange fall gruver. Men uansett mål er det et behov for å oppnå en tilhenger skare for å spre det eventuelle budskapet som bedriften har, uansett hva den er. Dette er ikke en prosess med mange fasit svar. Men det er enkelte punkter som kan hjelpe bedriften å få det meste ut av sosiale medier.
Bedriften burde for å oppnå en følger
skare
- Ha en grunn til å besøke siden deres, innhold, konkurranse, eller lignende
- Ha en personlig tone med dem som besøker, oppmuntring til deling av historier
- Unngå repetitiv oppførsel
- Unngå å mase på de som besøker, for likes, deling og videre. La dette skje naturlig og bare ha det ved store konkurranser, eller andre litt sjeldne eventer.
Bedriften må også ha et klart
ansvarsforhold i henhold til hva som blir lagt ut på sosiale medier. Lover og regler må følges, i sosiale medier er det hovedsakelig personvernloven og opphavsretten som er viktig å tenke på.
I henhold til personvern loven er det viktig å ikke spre informasjon om kunder, eller spør om personlig informasjon, dette kan være en fallgruve som noen ikke tenker på når det kommer til sosiale medier.
Opphavsretten er også viktig å tenke på, men klart den som blir ignorert mest. Dette er snakk om å bruke en sang eller et bilde som du ikke eide rettighetene til, og selv om det er Fair use skal opphaveren navngis.
Kommentarer
http://jornsteen.blogspot.no/2012/10/ansvarsforhold-i-sosiale-medier.html?showComment=1349807637496#c6234085006869621362
http://hugusaft.blogspot.no/2012/10/ansvarsforhold-i-sosiale-medier-ving-3.html?showComment=1349807504015#c6724816397518602815
I henhold til personvern loven er det viktig å ikke spre informasjon om kunder, eller spør om personlig informasjon, dette kan være en fallgruve som noen ikke tenker på når det kommer til sosiale medier.
Opphavsretten er også viktig å tenke på, men klart den som blir ignorert mest. Dette er snakk om å bruke en sang eller et bilde som du ikke eide rettighetene til, og selv om det er Fair use skal opphaveren navngis.
Kommentarer
http://jornsteen.blogspot.no/2012/10/ansvarsforhold-i-sosiale-medier.html?showComment=1349807637496#c6234085006869621362
http://hugusaft.blogspot.no/2012/10/ansvarsforhold-i-sosiale-medier-ving-3.html?showComment=1349807504015#c6724816397518602815
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar